• Nové

CHIA semínka

25,00 Kč
S DPH

Chia semínka patří k moderním superpotravinám

Hmotnost
Počet

Chia - šalvěj španělská (salvia hispanica)

Použití v kuchyni: Vzhledem k tomu, že chia semínka jsou bez chuti, mohou být využívána různým způsobem: do salátů, do jogurtů, kaší, pečiva, buchet, pudinků a proteinových nápojů... Namočíme-li semínka do vody, vytváří gel, který se může přidávat do kaší, nápojů, tvarohů (semínka smícháme s vodou a necháme 5 minut odstát).

Doporučené dávkování: 1 - 2 lžíce denně (5 - 10g), maximální doporučené množství 15g denně

Léčivé účinky: Chia semínka jsou velmi výživná, jsou velmi vhodná pro sportovce a vegetariány, dokáží na sebe vázat velké množství vody, proto jsou využívána zejména vytrvalostními sportovci, zejména běžci. Dále tato semínka napomáhají správné funkci ledvin, jater a žlučníku, mají protizánětlivé a hojivé vlastnosti, zlepšují paměť, snižují hladinu cholesterolu a mají blahodárný vliv na srdce a cévy. Obsahují nejen důležité minerály (vápník, železo, hořčík, fosfor, zinek, draslík), vitamíny (A, B1, B2, B3, B9, B12), bílkoviny, ale i vlákninu, kterou dobře využijeme při dietách.

Zejména chia semínka:

- silný antioxidant

- posilují imunitu organismu

- snižují hladinu škodlivého cholesterolu

- obsahují velké množství vápníku, který se vstřebává do těla díky přítomnosti bóru

- jsou prevencí proti osteoporóze

- zlepšují psychickou i fyzickou odolnost

- jsou prevencí proti vzniku rakoviny

- dále jsou prevencí proti Alzheimerově nemoci

- neobsahují lepek

- snižuje krevní tlak

- zlepšuje pozornost

- výborné při redukčních dietách a během hubnutí

- jsou ochranou před dehydratací organismu

- kvalitně ovlivňují stav pokožky, protože ji hydratují zevnitř

- doporučují se pro sportovce a diabetiky

Skladování: Skladujte na temném a suchém místě.

Produkt může obsahovat arašídy, skořápkové plody, sezam a lepek.

Rada na závěr: Vmíchejme 2 lžičky chia semínek ke snídani do jogurtu a máme polovinu denní dávky splněnu, navíc si i pochutnáme.